הנשיא בישיבתו של דביר שורק הי"ד: "כאן באלול איננו זקוקים לזעקה"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הנשיא בישיבתו של דביר שורק הי"ד: "כאן באלול איננו זקוקים לזעקה"

    באירוע פתיחת שנת הלימודים בישיבת ההסדר שבה למד דביר שורק, שנרצח בידי מחבלים לפני שלושה שבועות, קרא הנשיא ריבלין לציבור לגלות אחריות לקראת הבחירות הקרבות. עוד ציין: "האחריות שלנו מנהיגי ישראל שהמרחב ביהודה ושומרון ובכל ישראל יהיה בטוח"

    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה. ראובן ריבלין. פתח היום (ראשון) את שנת הלימודים בישיבת ההסדר אור תורה מחנים מבית רשת אור תורה סטון, הישיבה שבה למד הקדוש דביר שורק הי"ד, תלמיד הישיבה והחייל שנרצח לפני שלושה שבועות, כאשר היה בדרכו בחזרה לישיבה.

    באירוע השתתפו נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון הרב כתריאל ברנדר, מייסד ונשיא בדימוס של רשת אור תורה סטון הרב שלמה ריסקין, ראש ישיבת ההסדר אור תורה מחניים הרב שלמה וילק, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, רבני הישיבה ותלמידי הישיבה, חבריו של דביר שורק הי"ד.

    הנשיא ריבלין אמר לתלמידי הישיבה: "יום הזה בראש חודש אלול, עובר קול גדול בבתי המדרש בארץ ובעולם. קול שמרעיד את הלבבות. חודש אלול או כפי שאמרו רבותינו, במקום 'חודש' אלול, 'קודש' אלול. יש כאלה בני עדות המזרח המשכימים לסליחות, ויש כאלה המסתפקים בהאזנה, לקול השופר".

    הנשיא המשיך: "כאן, בישיבת אור תורה מחניים אין אנו זקוקים לצעקה. ליבנו עוד צועק, מאז נפקד מקומו של דביר שורק, הי"ד. את חסרונו אנחנו מרגישים בנפשנו, בלבנו. בן 19 נער יפה עיניים וטוב רואי. דמותו של דביר שבתה את לב כולנו בעוצמות שהקרינה. מבניה היפים של הארץ הטובה, שסבו, הרב בנימין הרלינג הי"ד, נרצח בידי בני עוולה בשומרון והוא פועל לקרב בין בני נוער ערבים ויהודים כאן באזור. סמל של תקווה ואמונה ורוחב דעת".

    עוד ציין ריבלין כי "האחריות שלנו, של מנהיגי ישראל, לדאוג בסיוע צה"ל וכוחות הביטחון, שהמרחב כאן ביהודה ושומרון ובכל רחבי מדינת ישראל יהיה מרחב בטוח." הדגיש הנשיא והוסיף: "מרחב שבו נערה תוכל ללכת עם משפחתה, ושבו נער ישוב לבית מדרשו, כשהוא צועד ללא חשש. ואת האחריות הזו איננו מסירים מאתנו".

    הנשיא ציין את האחדות החשובה בעם: "אבל דביר שלח אותנו עם אחריות נוספת, עם צוואה נוספת. צוואה לשיח ולקשר בין השבטים השונים והזרמים השונים בתוככי העם בישראל. דווקא ערב הבחירות כשהרוחות סוערות והשיח מתנוול, אני מפציר בכם אל תאמינו להסטות, ולהכפשות. אל תקשיבו לקולות, שלהוטים להקצין את השיח, מימין או משמאל. קחו אחריות על ה'יחד' שלנו, כי רק ה'יחד' הזה, הוא הערובה לעוצמתינו הוא הערובה הטובה ביותר לביטחוננו".

    הנשיא בירך את ראשי הישיבה ורבני בית המדרש ואמר: "אשרי בית המדרש שאלו גידוליו. אשרינו שאלו בנינו אוהבי הארץ, אוהבי התורה ואוהבי העם והאדם. מי ייתן ובית המדרש הזה, ימשיך להצמיח גדולים יפים לתפארת עם ישראל".



    0 תגובות